de eerste dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

30 Augustus 2008 | Australië, Melbourne

Lieve mensen,
Hartelijk bedankt voor jullie berichtjes! Ik vind het leuk om van jullie te horen!
Ik zal verder gaan waar ik gebleven was.

Als ik de eerste ochtend wakker wordt heb ik prima geslapen. Ik ga verwachtingsvol naar het ontbijt, je maakt ten slotte als backpacker dan toch gemakkelijk je eerste vrienden?! (en in zo’n hostel zit ik toch?) Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Er zitten alleen wat tweetallen, wat kinderen en mensen die duidelijk niet met anderen hoeven/willen praten. Kortom, ik voel me nog steeds eenzaam.
Gelukkig heb ik inmiddels van Lars gehoord, we zullen vandaag samen de stad ingaan. Eerst ga ik wel een sim-kaart kopen, dit kost even maar uiteindelijk heb ik nummer: +61 410980300. SMSen naar Nederland kost nu dus plotseling nog maar 25 dollar cent.
Daarna neem ik het treintje het centrum in. Mijn hostel zit in een winkel/restaurant gebied net buiten het centrum. Ik hoef maar 2 haltes verder. Het is een trein, maar geeft een beetje het effect van een metro.
Daar is Lars dan. We lopen een stukje het centrum in en gaan daar dan lunchen. Daar verwissel ik mijn sim kaarten (ik moest een half uurtje wachten met wisselen tot het geactiveerd was). Achteraf blijk ik daar mijn sim kaart te hebben laten liggen. Omdat ik afgeleid ben door alle nieuwe indrukken valt hij van de tafel af als ik ruimte maak voor het eten, maar heb ik dit niet door.
Na het eten lopen we naar de gratis toeristenbus. Die rijd een rondje door de stad langs verschillende leuke punten. Je kan op een stuk of 13 punten op en af stappen. We zitten bijna het hele rondje en stappen uit bij de botanische tuinen. Daar is een monument voor de eerste wereldoorlog waar vanaf je een mooi uitzicht over de stad hebt. Daarna wandelen we door de tuinen. Daar zie ik mijn eerste papagaaien! (Foto’s volgen nog wel ;) ) en andere rare vogels. De vogels hier maken vreemde geluiden, zelf een normaal uitziende meeuw klinkt raar.
De botanische tuinen zijn erg mooi en ondanks dat het winter is zijn er toch nog bloemen te zien! Wel vind ik het lastig om te wennen aan die kale bomen! Dat ziet er raar uit als je net uit de zomer komt!
We halen thee en als we het op hebben blijkt dat het theehuis in de winter om 4 uur sluit, maar blijkbaar wordt er niet even gecheckt of iedereen hun kopjes heeft ingeleverd, dus die laten we maar ergens op het terras staan…
Wel grappig: er was een monnik in van die typische oranje kledij. Gaat er in eens een mobiel af, grijpt die monnik zo in zijn kleding (hoe noem je zo’n ding?) bij zijn borst en haalt hij daar zijn mobiel uit! Dat verwacht je niet bij zo iemand…
Vervolgens gaan we eventjes naar Lars zijn hostel. Die blijkt wel te zijn wat ik van een backpackers hostel had verwacht: druk en gezellig (en gratis internet). Daar check ik heel even mijn email. Maar dan gaan we snel eten (Japans) voordat we daarna met een pubcrawl mee gaan die georganiseerd is door het hostel. (Ja, kroegentochten doen ze hier kruipend…). Dat is erg gezellig, we kletsen oa met 2 Canadezen. Het bier gaat daar wel hard, het komt namelijk meestal in een glas van een halve liter!
Ik pak wel de laatste trein terug naar mijn hostel, rond 12 uur. Gelukkig begint het uitgaansleven hier wat vroeger dan in Nederland. Ik voel me nu een stuk beter dan de avond er voor. (Niet meer zo eenzaam aan de andere kant van de wereld).

Vrijdag ga ik naar de eerste kamer kijken. De kamer is perfect, veel licht, leuk ingericht, leuk huis, niet smerig, goede locatie, maar het minpuntje is dat ik daar met twee vrouwen (28 en 35) zou wonen die al lang werken. Dat was nou net niet waar ik naar op zoek was. Ik wil graag met studenten wonen. Ook waren die vrouwen er op dat moment niet (de huisbaas liet het zien), dus dat maakt het wat lastiger oordelen. Dus ik zeg maar dat ik er nog even over na denk.
Vervolgens ga ik naar Victoria Market, een grote overdekte markt, waar Lars en twee meiden uit het hostel zijn (1 Canadese en 1 Nederlandse). Lars had inmiddels mijn sim kaart gevonden bij het restaurantje waar we hadden geluncht (bedankt!) en wonder boven wonder doet hij het nog! Terwijl hij wel een beetje gehavend is.
Helaas waren ze inmiddels op de markt al bijna uitgekeken. Ik drink wat terwijl zij lunchen en we lopen nog een klein stukje over de markt bij het fruit en wat souvenir spul.
Hierna bekijk ik in mijn eentje nog een klein stukje Melbourne, maar ga daarna terug naar mijn kamer, omdat ik stiekem toch wel een beetje moe ben nog. Een kleine 2 uur later ga ik alweer terug naar het centrum, want dan zouden we met zijn vijven uit eten gaan. Lars, de 2 meiden van overdag en een jongen uit Singapore. Het was eigenlijk een beetje het afscheidseten van de jongen uit Singapore, hoewel ik hem nog nooit eerder had ontmoet. We eten echt Chinees (niet zoals dat Indonesisch-chinees zoals in Nederland). Het meeste is erg lekker, maar die soep is toch wel erg scherp! En met stokjes eten is (nog) niet mijn sterkste kant… ;)
Daarna willen we nog even uit. Blijkbaar zijn hier de leukste kroegen in de raarste/smerigste steegjes te vinden. We gaan naar een kroegje in een steegje. Binnen is het superklein, maar je kunt zo doorlopen door de achteruitgang, dan kom je in een steegje dat aan 2 kanten is afgezet. En zo is dat plotseling de grootste en gezelligste ruimte van de kroeg! Muziek, drank, een paar tafeltjes en een stukje steegje is dus blijkbaar alles wat nodig is.
Daarna gaan we naar een ander kroegje waar Lars en de Singaporese jongen al eens waren geweest. We lopen 3 rondjes door Chinatown voordat we eindelijk het juiste steegje vinden. En dan komen we in het vroegere gekkenhuis terecht, wat tegenwoordig een hippe club moet zijn. Dat geeft wel een grappig effect.
Op vrijdag gaan de treinen wel wat langer door, maar omdat ik niet weet hoe lang pak ik toch maar weer de trein van 12 uur naar mijn hostel.
In het hostel besluit ik dat ik eigenlijk nog even met Peter wil proberen te msnen of skypen, ookal is het voor mij al zo laat. Dus ga ik naar de receptie om te betalen (je moet een pincode kopen), blijkt dat ze geen internetvouchers meer hebben! Wil je betalen, kan het niet eens… zucht… :(

  • 30 Augustus 2008 - 12:50

    Karen, Papa, Johnny:

    Leuke verhalen, wel voorzichtig zijn hoor met die sim-kaarten!!!
    We hebben je net geprobeerd te bellen, maar je neemt niet op. We gaan het morgen nog een keer proberen!

  • 30 Augustus 2008 - 15:33

    Dieudonnée:

    Drukke eerste daagjes zo te horen! Klinkt wel allemaal heel gezellig. Blij dat Lars je zo goed opgevangen heeft ^_^ Dat scheelt denk ik al een hoop.
    Internet komt vast nog wel. Ze krijgen vast nog wel nieuwe vouchers toch? Erg leuk om te lezen wat er daar allemaal gebeurd. Ik kijk uit naar meer!

  • 31 Augustus 2008 - 09:32

    Wiis:

    Wat leuk te horen wat jij daar down-under doet. Best logisch als het allemaal nog niet vlekkeloos loopt, maar dat zal allemaal wel lukken op het moment dat je het daar meer kent.

    veel plezier daar!

  • 31 Augustus 2008 - 15:19

    Manon:

    Lieve Rianne,

    Wat een leuk verhaal en wat heb je al veel gedaan afgelopen dagen. Jammer dat je hostel niet zo studentiekoos is, maar zoek maar een leuke kamer uit. Ben blij dat je een goede reis hebt gehad en heelhuids bent aangekomen!! Heel veel succes morgen (dan begin je toch?) en bovenal veel plezier daar!! Dikke kus

  • 31 Augustus 2008 - 18:35

    Esther En Bettine:

    Hey Rian,

    Leuk verhaal weer! Wel een beetje opletten op je spulletjes;) We wilden nog een smsje sturen, maar bedachten net op tijd dat t bij jou nu natuurlijk midden in de nacht is;)

    Wij gaan zo worteltaart bakken maar hebben verder niet veel te melden. We wilden gewoon een berichtje sturen voor de gezelligheid;) We missen je al wel hoor!

    Wannneer ga je beginnen met je stage? Morgen(bij jou al vandaag) of dinsdag? Wij gaan morgen ook weer beginnen!

    xxx Es en Betti

  • 31 Augustus 2008 - 19:38

    Marjolein:

    Hey Rianne!

    Klinkt wel leuk daar! Fijn dat je gelijk al een aantal mensen hebt ontmoet waarmee je de stad kunt verkennen! Ik hoop dat je snel een leuke kamer vindt (met leuke, jonge mensen). En ik wacht op de leuke foto's die je daar gaat maken! ;)

    liefs,
    Marjolein

  • 01 September 2008 - 09:43

    Yvonne:

    Lieve Rianne,

    Curacao was echt super! Heel mooi weer en lekker warm! Het was ook een hele grappige ervaring dat iedereen daar gewoon nederlands kon spreken. Hoe is het weer in melbourne? Hoe gaat het engels spreken? Zijn de mensen een beetje vriendelijk daar?
    Ik ben benieuwd naar je foto's! En ik wens je succes met je eerste stage dag!!!!

    Veel plezier en ik zal je verhalen lezen!!!xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 24804

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: