Afscheid Peter - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Afscheid Peter - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Afscheid Peter

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

19 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

Zijn jullie mijn verhalen al zat??
Ik zal proberen om de laatste dagen in Cairns niet al te uitgebreid te beschrijven. Het is alweer even geleden en de tijd vliegt alweer verder!

Op vrijdag 2 januari deden Peter en ik een tour naar het Daintree regenwoud en Cape Tribulation. We hadden niet de goedkoopste tour genomen en dit was meteen te merken: wat ouder publiek en de gids vertelde vanaf het moment dat we instapte aan één stuk door en hij wist het nog interessant te houden ook. Zelfs over het minst interessante onderwerp wat er was (suikerriet, dat word veel verbouwt daar).
Bij het regenwoud aangekomen kregen we eerst een tour over het water (van de Daintree rivier), dan kun je wel mooi het onaangeraakte regenwoud zien vanaf het water. Helaas waren er die dag niet veel krokodillen te zien. Vervolgens deden we een wandeling door het regenwoud en daarna was de lunchpauze. De gids barbecuet een heerlijke steak voor ons terwijl wij bij de kangeroo’s op bezoek mogen die vlakbij zitten, deze zijn opgevangen na verwondingen. Na de lunch gaan we naar een beekje. Er is een wat dieper en breder stukje waar we heerlijk in het koele water kunnen zwemmen. Hierna gaan we naar Cape Tribulation. Hier is een mooi strand, met aangrenzend regenwoud. Daarna is het alweer tijd om terug te gaan naar Cairns.

De volgende dag is onze volgende tour, dit maal naar de Tablelands. Dit was een meer budget tour wat resulteert in een gezellige backpackers groep. Van de Tablelands had ik verwacht dat het een heel ander type landschap zou zijn, ik weet niet waarom ik dat idee had. Maar het bleek dus gewoon nog een regenwoud te zijn, haha. Eerst gingen we naar een hele grote oude boom, een “Fig tree”. Het bijzondere was dat het een boom is die op de top van een andere boom groeit: hij groeit wortels langs de originele boom naar beneden en takken naar boven, maar er is dus geen stam. Deze boom was zou oud dat de originele boom was verdwenen en er een enorm netwerk aan lange wortels boven de grond was ontstaan (zie foto’s). Daarna kregen we weer een regenwoud tour. Een deel van de informatie hadden we een dag eerder al gehad, maar dit keer was het dichterbij een meertje waardoor er veel Australian water dragons te zien waren. Vervolgens hebben we een picknick lunch bij een meertje waar ook schildpadden zitten en waar de gids nog een slang vind. Hierna gaan we kanoën. Een ander groepje heeft wat moeite met starten, waardoor we de gids nog een hele tijd kwijt zijn, maar we zien wel mooie natuur, pelikanen en een slang. Als de gids zich weer bij ons heeft gevoegd word ons nog een aantal andere dingen aangewezen en weet hij ook nog twee tree-kangaroo’s te vinden (moeder + kind). Hiervan zijn er nog maar zo’n 1000 in leven, dus het is wel bijzonder om er 2 te zien. Hoewel ze wel erg hoog in de boom (achter bladeren) zaten, maar toch. Aan het einde vind de gids nog een slang, wat onze score aan wilde slangen op drie zet.
Na deze kano tocht vertrekken we terug naar Cairns. En in Cairns moeten we onze tassen weer gaan inpakken, want de volgende dag zullen we weer naar Melbourne vertrekken.

Zondag is onze laatste dag, we vertrekken pas ’s avonds laat, dus kunnen we mooi nog wat doen. We laten onze spullen achter bij de receptie van ons hostel en nemen de skyrail: een kabelbaan die in 1,5 uur over het regenwoud naar het dorpje Kuranda gaat. Het is mooi om het regenwoud uit het perspectief van een kabelbaan te zien. Tussendoor zijn ook nog 2 tussenstops waar je het regenwoud nog even verder kan bekijken. In Kuranda is het vreselijk warm (zoals eigenlijk al de hele tijd), dus lunchen we eerst ergens binnen. Kuranda is verder een vreselijk toeristisch dorpje, dus de beste optie leek ons om braaf toeristisch naar de 3 dierentuintjes te gaan. Eerst gingen we naar de Koala Gardens, waar we krokodillen, kangaroo’s, slangen en koala’s konden zien. Met als top attractie: de mogelijkheid om een koala te knuffelen. Peter vond dat maar niets, maar ik vond het wel leuk. Dus ik heb een koala vastgehouden en ben ermee op de foto gegaan. :) (ze zijn heel zacht!!) Vervolgens was er Birdworld, met –inderdaad- veel vogels. Hier heb ik vooral mijn best gedaan om leuke foto’s te maken en om een paar papagaaitjes uit mijn hand te laten eten. En als laatste de Butterfly sanctuary, waar ik erachter ben gekomen dat het toch af en toe best moeilijk is om vlinders op de foto te krijgen. Hier was het overigens nog heter en vochtiger dan het buiten al was (terwijl dit wel gewoon buiten was met alleen een gaas om de vlinders binnen te houden), dus we zijn maar niet te lang gebleven. Hierna hebben we de trein door het regenwoud terug naar Cairns genomen. Dit is een trein over een oude spoorlijn die alleen nog voor toeristen wordt gebruikt en dat viel een beetje tegen. Het was vooral warm en het uitzicht was niet echt mooier dan we tot nu toe al hadden gezien. Maar we kwamen wel vlakbij het hostel aan, dus dat was wel praktisch.
Hierna hoefde we nog maar even te wachten voordat we een taxi naar het vliegveld namen en om na een fast-food diner het vliegtuig terug naar Melbourne te nemen.

Foto’s van de laatste dagen Cairns: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi25CairnsDeel2?authkey=uEFQozMChkE&feat=directlink
Het is overigens moeilijk om het regenwoud in één keer op de foto te zetten. Het is overal zo verschillend en mooi. Maar ik heb mijn best gedaan om een mooie selectie te maken.

Maandags doen we het lekker rustig aan. We gaan naar het strand. Het water is hier wel veel kouder dan in Cairns, brrr. We verbranden zelfs nog een beetje. We gaan vlakbij het strand uit eten. Helaas had ik de warmte een beetje overschat, want ’s avonds waait het toch wel koud nu en had ik eigenlijk een vestje of jas nodig gehad. We gaan toch even kijken op de pier, waar na zonsondergang pinguïns komen. Het was nu een stuk drukker dan de vorige keer dat ik was (begin oktober). En we zijn na een paar pinguïns en wat pogingen om Melbourne by night op de foto te zetten maar weer naar huis gegaan.

Dinsdag was de laatste hele dag dat Peter in Melbourne was, dus nu gingen we nog een keer naar het centrum. Eerst gingen we nog even naar een galerie met Aboriginal kunst. Mijn ouders hadden inmiddels wat uitgekozen (ik was een paar weken eerder ook geweest) en nu kon Peter die mooi (opgerold) in zijn bagage meenemen. Vervolgens zijn we naar de Rialto toren geweest. Hier was ik tot nu toe vooral ’s avonds geweest, dus nu kon ik de hele stad ook eens overdag bekijken en in de verte zelfs iets zien waarbij mijn huis waarschijnlijk in de buurt ligt. We zijn nog 1 keer het centrum door gewandeld, onder andere langs China town en langs wat souvenirshops. Thuis eet Peter voor de laatste maal kangaroo en kunnen we nog even van het weer genieten in de tuin. Daarna moet hij zijn tas inpakken.

Foto’s van de laatste dagen met Peter:
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi26PeterLaatsteDagen?authkey=YICcLMnvKTk&feat=directlink
(dit zijn wat minder foto’s hoor ;) )

Woensdag kunnen we ’s ochtends nog redelijk rustig aan doen en uiteindelijk zijn we ruim op tijd op het vliegveld. Het afscheid is moeilijk.
De rest van de dag heb ik dan ook niet zoveel interessants meer gedaan.

En donderdag moest ik gewoon weer aan mijn stage beginnen.
Ik heb het deze dag overigens voor elkaar gekregen om wat te laten ontploffen, haha. Alleen maar een bakje die binnen in een magnetron stond hoor. En er is niets gesneuveld, no worries.

Zaterdag was het weer tijd om bij te kletsen met alle mensen in Melbourne. Dus zijn we uit eten geweest met een groep en wezen stappen.
Op zondag heb ik eerst flink uitgeslapen. ’s Avonds ben ik weer naar de stad gegaan. Daar heb ik eerst samen met Lars een hapje gegeten en daarna gingen we wat borrelen met Tom en zijn vriendin. Dit is iemand die wij uit Nederland kennen (van zowel farmacie als Unitas), dus dat was wel gezellig. Zij waren een maand aan het reizen geweest door Australië en vertrokken de volgende dag weer naar Nederland.
(Sommige jaarclubgenoten zullen Tom kennen als de ordepraefect tijdens ons novitiaat).

Hierna moest ik weer een volle week werken…
Helaas geen vakantie meer…

Wat ik afgelopen weekend heb beleeft komt weer in mijn volgende verhaaltje! :P

Liefs Rianne

  • 19 Januari 2009 - 12:31

    Lars:

    Sinds wanneer is suikerriet oninteressant?
    Wist je dat het slechts 1x/jaar geoogst wordt? En dat er twee keer het gewicht aan riet nodig is per gewicht suiker?
    Er zit verder nog een uitstekend suikerriet museum in Innisfail!

  • 19 Januari 2009 - 13:43

    Marjolein:

    Natuurlijk zijn we je verhalen nog niet zat! ;)
    Ik vind ze juist heel leuk. En ook vooral je foto's vind ik erg gaaf!

    xxx

  • 19 Januari 2009 - 14:21

    Peter:

    Verder weten ze pas sinds een wilde staking dat de beste manier om suikerriet te oogsten het eerst in de fik zetten is.

    En het levert toch gauw 2x zoveel suiker op als de suikerbiet.

    Jaha, geweldig product dat suikerriet!

    Ben benieuwd naar je volgende verhalen, dan kan ik weer op iets nieuws reageren ;-) xxx

  • 20 Januari 2009 - 05:01

    Dieudonnée:

    Natuurlijk worden we niet moe van je verhalen! Ik vind het juist erg leuk om ze te lezen.
    Je blijft maar druk zo, maar je ziet zulke mooie dingen. Daarentegen help je me wel uit te kiezen wat ik wil zien als ik in 2010 waarschijnlijk naar Aus ga voor vakantie ;)

    Succes met werken!! Hoe gaat het nu met je onderzoek eigenlijk?

  • 20 Januari 2009 - 09:57

    Karen:

    Ik vind wel dat je titels erg dramatisch zijn. Maar ik neem aan dat met Peter wel alles goed gaat :-)!

  • 20 Januari 2009 - 12:26

    Mama:

    Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt! Vooral die vlinders ben ik heel jaloers op. Jullie hebben er wel alles uitgehaald. Ik heb weer genoten van je verhalen

  • 22 Januari 2009 - 19:20

    Oma Willy:

    Oh.oh.oh wat beleef je toch veel.Ik begin mij af te vragen of je hier wel weer wennen kunt. Het is te hopen vanwel.Vandaag was het herfst".Veel regen ,harde wind en ijzig koud (2 tot 4 graden).In de kerstvacantie kon er geschaats worden.uiteraard heb ik het niet gedaan.
    Hartelijke groeten en veel liefs van mij.Doeiii
    Oh jee ,ik krijg hem niet weg

  • 23 Januari 2009 - 08:37

    Esther:

    Na het bekijken van de foto's heb ik nog maar 1 conclusie: ik wil ook naar Australie!!!!! Whoh echt supermooi! Maar je moet maar gauw terugkomen, we missen je in de jc;)

    liefs, Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 24743

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: