Zomervakantie deel 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Zomervakantie deel 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Zomervakantie deel 1

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!
Ik hoop dat jullie een mooie jaarwisseling hebben gehad. Hij zal vast heel anders zijn geweest dan de mijne ;)

De afgelopen 2 weken is Peter hier op bezoek geweest. Het was geweldig om hem weer te zien en het zijn een heerlijke 2 weken geweest!
Vandaag heb ik hem weer op het vliegtuig terug naar koud Nederland moeten zetten, dat vond ik helemaal niet leuk :(

Op kerstochtend kwam Peter aan. Ik had braaf de allereerste trein gepakt, maar moest uiteindelijk toch nog wel even op het vliegveld wachten. Helaas helaas begon het niet helemaal perfect, de bagage van Peter was namelijk niet uit het vliegtuig gekomen en bleek nog in Maleisië staan. Maar het voordeel hiervan was dat we meteen Melbourne konden gaan bekijken in plaats van eerst naar mijn huis reizen (het centrum van Melbourne ligt midden tussen het vliegveld en mijn huis in). Nadeel hiervan was dat we geen zonnebrand crème bij ons hadden en aangezien het heerlijk weer was zijn we meteen wat verbrand (vooral Peter, die net uit de winter kwam natuurlijk).
Tegen het einde van de middag hadden we de belangrijkste dingen uit het centrum wel gezien en waren vooral mijn voetjes erg moe. Dus zijn we alsnog naar mijn huis gegaan, waar ik de ingrediënten voor een (vrij simpel) Aussie kerstmaal had: kangaroo met groente en aardappeltjes. Gelukkig vond Peter de kangaroo erg geslaagd.
De volgende dag zijn we eerst maar gaan shoppen, want Peters koffer was er nog steeds niet en we konden er ook niet achter komen wanneer hij er wel zou zijn. Het was tweede kerstdag (hier “boxing day”) wat hier betekend dat de grootste uitverkoop van het jaar is. Wat Peter en mij betreft niet de ideale dag om te shoppen (te druk), maar wat moet dat moet…
Na een late lunch lukte het eindelijk om iemand aan de telefoon te krijgen die wist te vertellen dat de koffer over 3 a 6 uur bezorgt zou worden. Nu was het shoppen dus niet heel nodig geweest en konden we ook niet weg, want we moesten de bagage aan kunnen nemen. Dus dan maar in het zonnetje de tuin zitten. De bagage kwam net te laat om nog naar de stad te gaan om uit eten te gaan en na het eten hadden we wat ruzie met het openbaar vervoer, waardoor we uiteindelijk alleen de (buitenwijk-achtige) omgeving van mijn huis hebben bekeken. De NS vind ik tegenwoordig niet meer slecht en bussen ga ik niet meer proberen te nemen in Melbourne hoor….
Deze dag hadden we ook besloten om toch ook de omgeving van Melbourne per auto te bekijken, dus hebben we een auto gereserveerd voor de volgende dag, overigens zo’n beetje de laatste die te krijgen was in Melbourne, haha.

De volgende ochtend (zaterdag) zijn we dus vroeg opgestaan om de auto op te halen en daarna eerst een flink stuk te gaan rijden. We gingen de Great Ocean Road doen. Deze had ik al gedaan met mijn ouders, maar is gewoon heel mooi dus wilde ik best nog een keer met Peter doen!
De meeste mensen en tours rijden na Melbourne meteen de Great Ocean Road op en keren aan het einde van de dag terug via de snelweg. Maar aangezien ik geen idee had van hoe lang we over de verschillende onderdelen zouden doen besloten wij om eerst via de snelweg naar (bijna) het einde van de Great Ocean Road te rijden, zodat we ons onderweg geen zorgen hoefde te maken over wanneer we terug moesten keren, maar gewoon gaandeweg konden kijken hoe lang we overal bleven. Bijkomend voordeel bleek dat we alle tours en veel toeristen dus de andere kant oprijdend tegen kwamen, dus zowel in het begin als aan het einde minder touringcars en minder verkeer op de weg.
Dit was overigens voor mij de eerste keer dat ik zelf achter het stuur zat in Australië en dus links moest rijden. Dat viel me best mee, maar ik ben natuurlijk al redelijk gewent met het verkeer en fiets ook links. Peter had het net iets moeilijker met wennen, maar dat ging ook prima. Voor mij was het daarbij ook nog eens de eerste keer dat ik in een automaat reed, ook dat was even wennen, maar ging ook goed.
Onderweg hebben we voor een groot deel hetzelfde gezien als ik met mijn ouders had gezien, maar nu met wat beter weer. Met als hoogtepunten: de 12 apostelen, de koala’s en het avondeten in Lorne.
We kwamen ’s avonds laat weer thuis en toen moesten we nog snel inpakken voor de volgende dag, want dan vertrokken we samen voor een week naar Cairns (Noord-oost kust).

Het voordeel van het huren van een auto op zaterdag is dat we die zondagochtend nog naar het vliegveld konden rijden en de auto daar inleveren. We vlogen namelijk zo vroeg dat er nog geen treinen reden (dus anders hadden we een taxi nodig gehad) en zo vroeg dat we de auto nog net geen 24 uur hadden (= maar 1 dag betalen).

Zoals je vast begrijpt heb ik nog veel meer te vertellen over alle avonturen in Cairns. Maar het is al laat en ik moet morgen weer beginnen met werken, dus zal ik richting bed moeten gaan.

Tot gauw weer!
Liefs Rianne

  • 07 Januari 2009 - 13:33

    Mama:

    Fijn weer wat van je te horen! Ben benieuwd naar de rest van je verhaal.
    Veel liefs

  • 07 Januari 2009 - 13:33

    Peter:

    En het was ook helemaal niet fijn om weg te gaan van jou... En dan ga je braaf vroeg in de rij van de douane staan, staat er niemand voor je.

    Ach, alles is tot nu toe goed gegaan, 2x een raamstoeltje en ik zit nu bij de Starbucks in Maleisie een grote koffie te drinken.

    Over een uurtje of anderhalf weer boarden, het volgende vliegtuig in. Weer verder weg...

    XXX

  • 07 Januari 2009 - 14:59

    Manon:

    Hola chica,

    Wat een leuk verhaal weer en wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben en leuke dingen hebben gedaan!! Gelukkig dat Peter's koffer toch nog aangekomen is!:) (anders had je onze mooie creatie moeten missen)

    Het is hier super koud! Ik ging gisteravond volleyballen en toen ik terug fietste was het -6!!

    Heel veel plezier nog en geniet maar lekker van het warme weer hihi!!

    XXX

  • 07 Januari 2009 - 15:20

    Ellen:

    Fijn om alvast wat te lezen! Van Peter horen we morgen wel meer. We kunnen het niet laten om toch even naar Schiphol te gaan. Heel veel succes met alles. Ik hoop dat het onderzoek nu wel leuk en goed zal verlopen!
    Veel groetjes vanuit Almere.

  • 07 Januari 2009 - 17:29

    Bettine:

    hey ik heb ook kangaroo gegeten met kerst (ideetje van mn broertje) :D was lekker idd! Ben benieuwd naar de rest van je vakantie-avonturen! Xx

  • 07 Januari 2009 - 18:40

    Esther:

    Klinkt allemaal weer erg goed Rianne, ben jaloers. Ik hoop dat we morgen even kunnen skypen zodat ik je verhalen live kan horen:) Geniet trouwens nog maar lekker van het warme weer, het is hier KOUD. Van de week -9 op de fiets naar school brr... Maar wel lekker schaatsen! Tot snel! X

  • 07 Januari 2009 - 20:53

    Dieudonnée:

    Ik vind het wel echt helemaal super dat hij je daar gewoon is komen opzoeken. Dat is natuurlijk niet niets. Wel jammer dat hij dan ook weer weg moet. Maar, nog even en je bent weer hier en dan zie je hem heeeeeeel vaak denk ik zo :)

  • 08 Januari 2009 - 16:02

    Oma Willy:

    Van mij ook nog de beste wensen voor 2009.
    Je kaart ligt nog steeds hier.Oma heeft weinig fut en kwakkelt wat. Wel heeft ze wat gestort op jouw giro.De andere kregen dat 3de Kerstdag. Daar zul je wel al een verslag van hebben gekregen.Veel liefs hoor toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 24772

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: