(Rondom) Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu (Rondom) Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

(Rondom) Adelaide

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

11 December 2008 | Australië, Adelaide

Lieve allemaal,

Sinds mijn vorige stukje heb ik het weer druk gehad en heel wat leuke dingen beleefd! Ik zal beginnen waar ik was geëindigd.

Ten eerste de foto’s van mijn reisje naar Sydney die ik aan het einde van mijn vorige stukje had beloofd: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi18CanberraEnSydney?authkey=S4VrAvZfFgo#

Na deze twee weekendjes met mijn ouders zou ik ze daarna weer even niet zien. Maar daar had ik dan ook even geen tijd voor, haha! Zo ging ik donderdagavond naar de nieuwe James Bond film (die was hier pas een paar weken later uitgekomen dan bij jullie). En vrijdagavond ging ik naar een concert. Dit concert was in het kader van het “Australasian” festival. We hadden al een maand of wat van te voren kaartjes gekocht met z’n vieren: Lieke, Sanne, Niels en ik. Eerst was er een jongen van de Salomonseilanden. Hij was super zenuwachtig, maar hij kon wel mooi zingen. Hierna kwam hetgeen waar we (dacht ik) voor kwamen: een Aboriginal groep. Dit was best wel mooi. Overigens in tegenstelling tot wat jullie misschien denken: in maar 1 nummer zat het geluid van een didgeridoo ;)
Hierna hadden we afgesproken met nog veel meer Nederlanders, om weer eens lekker uit te gaan. Dit was natuurlijk weer heel gezellig. En om 3 uur werden we de kroeg uitgeveegd. Dit maal ging ik samen met Lieke en Sanne in een taxi naar huis. We bleven namelijk gezellig bij Sanne slapen. Zij logeert hier tijdens haar stage(3 maanden) bij haar oom en tante en die waren een weekendje weg. Een mooi moment voor een slaapfeestje ;)
De volgende dag wilde we met zijn drietjes naar “Brighton beach” gaan, dit is een strand met kleurige strandhuisjes die je nog wel eens op ansichtkaarten tegen komt. Helaas was het zaterdag maar 16 graden en regende het af en toe! Dus dat hebben we maar niet gedaan. In plaats daarvan hebben we lekker rustig aan gedaan. We zijn naar het winkelcentrum gegaan, waar ik nog een shirtje van 7 dollar (3,5 euro) op de kop heb getikt en hebben we flink boodschappen gedaan. Deze avond zou namelijk een grote barbi (barbecue) bij Sanne thuis gehouden worden. Hierna hadden we nog even tijd voor een filmpje, maar we hebben het einde van de “Pink panter” net niet meer gezien. Toen kwam namelijk de rest van het bezoek. Uiteindelijk waren we met 13 man. We hebben een hele gezellige avond gehad, maar het was natuurlijk wel een beetje jammer dat het zo koud was. In de tuin zitten hoort eigenlijk wel een beetje bij een barbi natuurlijk… De barbi was zelfs zo gezellig dat we uiteindelijk nog met 9 mensen zijn blijven slapen! De laatste trein bij Sanne vandaan ging al om 12 uur en toen was het natuurlijk nog veel te gezellig om te vertrekken. Er was gelukkig precies voor 9 mensen plek (maar 1 persoon op de bank). De volgende ochtend konden we daardoor Sanne wel nog even helpen met opruimen en afwassen enzo. Maar daarna toch naar huis, na 2 korte nachten wilde ik toch wel een rustig middagje/avondje houden.
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi19SpiegeltentEnBarbi?authkey=QK-geRi5hww#

Maandag en dinsdag had ik 2 lange dagen op stage. Maandag ging ik pas om half 7 weg een dinsdag pas om 7 uur. Dinsdag was dat was lastig aangezien ik met een groep studenten van mijn werk zou gaan bowlen. Gelukkig was 1 zo aardig om mij weer te komen op halen met de auto en ze hadden het eten op zo’n moment besteld dat ik precies kon aanschuiven! Vervolgens naar de bowlingbaan. Het eerste rondje heb ik lekker gewonnen. Je betaald hier overigens per rondje ipv per uur (zoals meestal in Nederland). Dat is eigenlijk wel eerlijker denk ik.

Vrijdag na werk is het tijd voor mijn volgende trip met mijn ouders. Ik ga rechtstreeks uit mijn werk naar het vliegveld en vlieg naar Adelaide toe. Dit is net ietsje langer vliegen dan naar Canberra en het vliegtuig heeft ook nog weer eens een half uur vertraging. Papa en mama staan me gelukkig op te wachten in het vliegveld en we rijden dan ook maar meteen naar het hotel. Het vliegveld van Adelaide ligt overigens midden in het centrum. Bij deze mogen mensen in de buurt van Schiphol niet meer klagen over geluidsoverlast, we vlogen bijna tussen de hoge gebouwen van het centrum door en de tuinen van sommige mensen liggen tot tegen de landingsbaan!
De volgende ochtend bekijken we Adelaide snel, echt bijzondere (bekende) toeristische hoogtepunten zijn er niet, maar het is wel een mooi stadje. Er hangt overigens al veel kerstversiering.
Daarna rijden we de stad uit in de richting van Melbourne. Het is een gebied met veel niets. Het is ook een erg droog gebied. We komen nog langs Coorong national park, waar zout-meren zijn en pelikanen (in de lucht) te zien zijn. Onderweg zien we wel een aantal kangaroo-bordjes maar geen echte kangaroo’s. Uiteindelijk komen we in Mount Gambier aan. Mount Gambier is een stadje dat bij een oude vulkaankrater ligt. Deze krater is tegenwoordig gevuld met water. Bijzonder is dat het water heel blauw is, waardoor dit komt is onduidelijk, maar het geeft wel een mooi plaatje. In Mount Gambier hebben we wat moeite om een restaurant te vinden (veel zijn dicht, terwijl het zaterdag avond is), uiteindelijk vinden we er toch één waar we superlekker eten. Er is ook een feest aan de gang, blijkbaar zitten hier alle inwoners van het dorp.
Zondagochtend rijden we weer verder. We komen eerst langs heleboel bomen plantages (formaat telefoonpaal). Daarna komen we langs Mount Richmond national park. Hier zijn ook veel bomen, dit maal de locale eucalyptus bomen. We lunchen in dit park. Bij de picknickplaats is nog een uitkijktoren, maar die blijk niet (meer?) hoog genoeg voor de bomen, dus we zien alsnog alleen maar meer bomen… Hierna rijden we door naar Cape Bridgewater. Hier stormt het behoorlijk hard (de hele dag eigenlijk al), er staan wat windmolens en er is uitzicht over de (wilde) zee. Ook is een petrified forest (versteend bos), maar bij nader inzien blijkt dit een ander grapje van de natuur te zijn wat niets te maken heeft met bomen (maar er wel een beetje zo uit ziet). Nadat we hier weggewaaid zijn rijden we door naar Port Fairy, waar we die nacht gaan slapen.
De hele dag hebben we redelijk wat dode kangaroo’s langs de weg zien liggen (dat hoort er ook bij in Australië) en als we vervolgens in Port Fairy een wandeling over een eilandje (een uurtje) doen komen we (bijna) alleen maar dode vogels tegen. Dat is dus een beetje deprimerend, maar bij het laatste stukje van de wandeling komen we toch een groep wallabies tegen! Helaas gaat het vervolgens flink regenen en komen we zeiknat in de auto aan… Door de regen eten we dan dus ook bij het restaurant bij het hotel, maar dat blijkt heerlijk te zijn!

Ik heb eigenlijk nog veel meer te vertellen! Maar het is inmiddels alweer bed tijd… Bovendien word dit anders wel een erg lang verhaal. Dus “wordt vervolgt”!

Liefs Rianne


  • 10 December 2008 - 13:35

    Papa:

    Hoi Rianne,
    Weer een heel leuk verslag. En nu kan ik een keer zeggen dat het echt waar is. Ik was er immers een heel stuk zelf bij!

  • 10 December 2008 - 15:43

    Yvonne:

    Wat een verhalen. Jammer dat het te koud was om naar Brighton beach te gaan. Waarom waren er zoveel dode beesten?...
    Naja, zo te horen zie je allemaal dingen die ik ooit ook wil gaan zien... Arch... ik ben jarloers op je ;-)!!!

    Liefs Yvje

  • 10 December 2008 - 17:17

    Dieudonnée:

    Ohhh! Adelaide!! Daar wil ik ook nog een keer heen.. Samen met heel Australie XD Een oud-vriend van Juul woont daar, dus ik heb daar wel eens verhalen over gehoord.
    Je hebt wel heeel veeeel avonturen zeg! Wel ontzettend gaaf! Wat een ervaringen :D

  • 11 December 2008 - 09:49

    Peter:

    Weer een leuk stukje om te lezen, ben benieuwd naar de rest ;-)

    nog 12 daagjes ;-)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24767

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: