Weer te veel activiteiten voor 1 titel... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Weer te veel activiteiten voor 1 titel... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Weer te veel activiteiten voor 1 titel...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Oktober 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Het is weer een aardig volle week geweest voor mij.
Ik had vorige keer verteld dat ik voor mijn stage moest wachten op wat antilichamen die uit een ander lab zouden komen, inmiddels zijn die aangekomen en ik kan morgenochtend weer door een microscoop gaat turen of ik eindelijk iets van een resultaat zie. Ik ben benieuwd… Voordat het aankwam heb ik me ook wel bezig gehouden. Ik heb een hele domme fout van mijn begeleider ontdekt (hahaha) en ik ben weer ratten-hersenen aan het snijden geweest, lekker met je handen in -29 graden… :S
Het is wel fijn dat ik mijn werktijden redelijk zelf kan indelen, maar nadeel van dit werk is ook dat je soms gewoon echt iets moet afmaken, zo ben ik afgelopen week 2 keer pas om 7 uur vertrokken!

Verder heb ik afgelopen tijd ook andere dingen gedaan, dit maal wat dichter bij huis dan in mijn vorige verhaaltje. Het begon met een bezoekje bij: de tandarts… Daar stuurde ze me echter meteen weer weg. Het was namelijk zo: ik heb een ijzerdraadje achter mijn tanden, en donderdag was die losgeraakt (bij het eten van een Redskin, een kleverig lolly-zonder-stokje/ toffee-achtig snoepje). Zo’n draadje steekt dan heel irritant scherp je mond in. Maar daar had ik dus een orthodontist voor nodig en geen tandarts. Uiteindelijk had ik toen op vrijdag om half 4 uur afspraak bij een orthodontist. Dus ging ik eerder naar huis van werk (en heb ik nog even in de tuin kunnen liggen tijdens het ontzettend mooie weer) en daarna naar de ortho. Nou ben ik absoluut niet bang voor tandartsen, maar ik had al zoveel horrorverhalen gehoord over onbekende tandartsen, dat ik er toch niet helemaal gerust op was. Gelukkig was het een hele aardige man, die het goed deed. Ik kreeg zelfs een zonnebril op tegen het licht van de lamp waarmee ze je mond in kijken!
’s Avonds ben ik uit eten gegaan in Chinatown. En daarna zijn we gaan stappen. We zijn onder andere bij een bar geweest waar de drankprijs door een beurs systeem bepaalt word (wordt er veel bier gekocht, dan gaat de bierprijs omhoog en de wijnprijs omlaag en omgekeerd, en soms is er een beurscrash), dit was wel echt een “zit” kroegje. Dus maar 1 drankje gedaan en verder naar een kroeg geweest waar een heel leuk bandje speelde en een prima dansvloer was. De cocktail van de week was daar overigens ook prima. ’s Nachts heb ik de nachtbus voor het eerst uitgetest. Die gaat maar om het uur, maar doet het prima.

Waarschijnlijk onnodig om te vertellen, maar zaterdag heb ik heerlijk lang uitgeslapen! Daarna ben ik naar het strand gegaan. Het was namelijk 30 graden!!! Sanne en Lieke wilden er ook heen, dus dat kwam mooi uit. We waren er wel vrij laat (door het uitslapen ;) ), maar dat was juist prima, want daardoor ben ik niet verbrand. We hebben zelfs nog gezwommen! Het water is alleen nog wel echt heel koud.

Echt op z’n Melbournes was het één dag later nog maar 18 graden… Dat was de dag van de Melbourne Cityromp! En wat is dat? Een enorme soort speurtocht door het centrum van Melbourne, met bijna 3000 teams! Met behulp van aanwijzingen en een kaart moesten we “checkpoints” zoeken, daar kreeg je een vraag, dan moest je opzoek naar het antwoord en die door-smsen. En dan in 4 uur zoveel mogelijk punten verzamelen. Of juist zo raar mogelijk verkleed, of een puntenscore zo dicht mogelijk bij het gemiddelde halen, dat kon allemaal prijzen op leveren. Uiteindelijk hebben wij alleen maar kleding bonnen van 10 dollar (5 euro) “gewonnen” (die kon iedereen krijgen…). Maar het was erg leuk om te doen! We konden ook veel van de stad zien in 1 keer (wel allemaal kort) en als Romp team kreeg je gratis toegang tot verschillende dingen (Chinees museum, brandweer museum, Royal exhibition centre, Melbourne museum en meer). Wel is zo’n speurtocht/race erg vermoeiend. Dus na afloop op het Federation square nog was muziek geluisterd en een hiphop/breakdance dance-off bekeken. En daarna snel naar huis.
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi12Romp?authkey=kRPAi2Rsogw#

Maandag had ik echter nog geen tijd om uit te rusten van het drukke weekend. Want ’s avonds gingen we een nachtelijke rondleiding door de oude gevangenis doen (Old Melbourne Gaol). Eerst nog even Thais gegeten, dit ging heel snel. Dus nog even in Melbourne central (winkelcentrum met ook kroegjes/restaurantjes) gezeten tijdens het wachten. Daar is een grote klok, waarvan we hadden gehoord dat die op elk uur open gaat en dan komen er vogels uit. Hij ging inderdaad open (naar onderen ipv naar voren zoals we verwacht hadden), daarbij was wat zachte muziek en wat poppetjes/vogels die wat heen en weer bewogen. Dat viel wat tegen dus… De nachtelijke rondleiding was daarentegen veel leuker! Hij werd gegeven door een acteur, die vertelde alsof hij een oude “hangman” was en alles bij het licht van 1 kaarsje. Erg leuk en interessant. En achteraf kregen we nog de gelegenheid om bij beter licht rond te lopen en foto’s te maken.
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi13MelbourneGaol?authkey=XG9uv4aHBww#

Ik heb overigens een nieuwe huisgenoot: Amol (ofzo). Ik heb hem nu 2 keer gezien/gesproken. Hij lijkt me wel aardig.

Dat was het weer voor deze keer. Tot de volgende keer!
Liefs Rianne

  • 21 Oktober 2008 - 12:05

    Papa:

    weer een heleboel beleefd. we zijn hier allemaal jaloers op dat mooie weer!

  • 21 Oktober 2008 - 12:13

    Esther:

    30! graden! En t is nog niet eens zomer... Pff ik heb vandaag weer eens door de regen naar school gefietst...

    Kortom: ik ben jaloers!

    xxx Es

    ps die speurtocht lijkt me supergaaf om te doen, moeten ze hier in Utrecht ook eens organiseren!

  • 21 Oktober 2008 - 12:33

    Karen:

    Altijd leuk tandartsen in het buitenland!! En ik ben wel benieuwd welke fout jouw begeleider gemaakt had!?!

  • 21 Oktober 2008 - 12:35

    Rianne:

    Dat is een beetje ingewikkeld... Het heeft te maken met in welke dieren de antilichamen zijn gemaakt XD

  • 21 Oktober 2008 - 13:27

    Peter:

    Net als Esther ben ik vandaag 2x 10 minuten buiten geweest en 2x goed nat geregend. Echt Hollands weer.

    In Vancouver staat ook zo'n klok, die doet elk kwartier of half uur zo'n trucje. Met m'n ouders hebben we daar een half uurtje gezeten, kwam er constant iedere 2 minuten dezelfde bus japanners voorbij. Ze mochten namelijk niet parkeren daar, anders deed iedereen dat. En natuurlijk net toen de klok speciaal ging fluiten, waren de japanners de hoek om. Dat was stiekem leuker dan de hele klok ;)

    Wel mooi om zo'n speciale tour door melbourne te maken, als zelfs locals dat doen om meer te zien moet je ook echt wel speciale dingen gezien hebben.

  • 21 Oktober 2008 - 18:38

    Dieudonnée:

    Elke keer dat ik denk dat je eens een rustig weekje zou kunnen krijgen, gebeuren er toch weer heel aparte dingen.
    Waarom moeten rattenhersenen op -29 graden geopereerd worden? o.0

  • 25 Oktober 2008 - 00:24

    Wiis:

    We missen je!!!!

  • 25 Oktober 2008 - 00:25

    Silva:

    We missen je op de meet!

  • 25 Oktober 2008 - 00:26

    Pruts:

    hey Rianne,

    life vanop de meeting in Nijmegen
    Er ontbreekt er eentje!! :) volgende meeting moet jij er echt wel zijn!

  • 03 November 2008 - 15:49

    Yvonne:

    Ik mis je! :-)
    En wat een lieve orthodontist!!! :-P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 24755

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: