Goud - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Goud - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Goud

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Oktober 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Hoe is het in het koude kikkerlandje? Hier is het alles behalve koud en klein! Het was afgelopen super mooi weer! Als het zo door gaat kom ik in maart poepiebruin terug hoor, haha. Ik vergeet zelfs de hele tijd dat het eigenlijk nog lente is in plaats van hoogzomer.

Ik had vorige week wat problemen met het geheugenkaartje van mijn camera. Maar die zijn nu even opgelost, dus ik heb de foto’s van mijn (vermoeiende) fiets tochtje door de Dandenongs. Inclusief de uber-touristische foto van mij met een kangeroo-bordje! Die moet je toch hebben als je in Australië bent geweest ;)
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi8Dandenongs?authkey=Zle9U-qZ-ns#

Afgelopen weekend heb ik het weer aardig druk gehad. Het begon al donderdag. Na het werk ben ik naar de stad gegaan waar ik had afgesproken met het groepje Nederlanders (en een belg). Daar was de opening van het International Arts Festival. Dit hield in dat er verschillende optredens waren op een podium om een groot plein in de stad. Erg gezellige sfeer en goed vermaak zo op de doordeweekse avond.
Ondertussen hebben we nog even uitgevonden dat bij de “Lord of the Fries” (soort burger king) echt alles vegetarisch is, zelfs de burgers en het vlees-achtige er tussenin. Aan het einde van de optredens ging het gehele publiek in optocht achter drums, een vlag en wat dansers aan langs de Yarra rivier tot in een parkje. Daar was ook nog een optreden. Deze was meer dans en omdat we achteraan stonden wat slecht te zien. Vervolgens werd er nog een (nep) boom in de fik gestoken. Dit in het teken van de herdenking van de excuses van Australië aan de Aboriginals.

Vrijdagavond was er een afscheids-etentje voor een PhD student die bij mijn lab weg ging. Ik kreeg vanaf het werk een lift van mijn begeleider naar nog een andere PhD student waar meteen de sterke drank boven tafel werd gehaald. Daarna gingen we pas naar het restaurant (met de taxi wel). Na het eten zijn we met een groepje nog uit geweest. Ik kan wel concluderen dat Aussies best goed kunnen doordrinken ;)
Foto’s van donderdag en vrijdag: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi9InternationalArtsFestivalLabEten?authkey=0q5a9UU0EBY#

Zaterdag moest ik vervolgens al weer heel vroeg op. Want we gingen naar Ballarat. Een stadje 1,5 uur met de trein vanuit Melbourne. De stad Ballarat is ontstaan op de locatie van een goud-mijn. Ze hebben daar nu dan ook een (touristisch) goud-mijn dorpje gemaakt “Souvereign Hill”, met verklede mensen en alles. Het is helemaal niet zo groot, maar ze organiseren vanalles! We hebben 2 tours in goudmijnen gedaan, een koetsritje, een verhaal over het leven van toen, informatie over veranderingen op zo’n locatie tijdens het proces van ontdekking tot moderne mijn, een schietoefening van de ‘red coats’ bijgewoond (met mogelijkheid om met ze op de foto te gaan) en gekeken hoe ze goud zuiveren tot 1 blok goud. Verder heb ik nog echt goud gevonden! Maar stiekem stoppen ze dat zelf dagelijks in het riviertje, het riviertje is namelijk kunstmatig aangelegd en ze willen dat je de “thrill” van het vinden van goud kunt meemaken. Maar de meeste mensen doen het “panning” (met zo’n ijzeren schaal goud zoeken) totaal verkeerd, dus we mogen nog best trots zijn!! Bij het dorpje is ook nog een goud-museum, helaas stelde dat niet zo veel voor…
Toen we tijdens het wachten op de trein nog even het moderne Ballarat ingingen bleek het ook niet zoveel voor te stellen. Uiteindelijk moesten we de bioscoop ingaan om toch nog ergens een ijsje te vinden!
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi10Ballarat?authkey=uHwGeG094dQ#

Zondag hadden we een rustiger dagje gepland. Met een cruise van een uurtje over de Yarra rivier vanuit het centrum naar Williamstown, een suburb van Melbourne aan de baai. Williamstown bleek helaas een beetje saai te zijn. Een huis van 2 verdiepingen uit de 19e eeuw werd zelfs als bezienswaardigheid aangegeven… Dus zijn we maar lekker aan het stand op rotsen wezen klimmen/zitten en later in een parkje liggen slapen. Het was ten slotte super mooi weer (graad of 28 ). Nadat we terug waren in het centrum en hadden gegeten, hebben we nog het laatste stukje van een gave straat-act meegekregen. Ik kan het niet goed uitleggen, maar acrobatische sprongen + dj + moderne dans = best een tof optreden.
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi11Williamstown?authkey=1pT3wrTMsc4#

Ik loop overigens nog wel braaf stage hoor, tussen het vakantie vieren door ;)
Mijn experiment gaat helaas nog niet helemaal goed, en nu moet ik daardoor op een stofje vanuit een ander lab gaan wachten. Maar gelukkig zijn er nog wel wat andere dingen die ik tussendoor kan doen. Hoewel ik me de laatste dagen wel een aantal keer een beetje heb verveeld tijdens het wachten op verschillende dingen…

Nou, volgens mij heb ik jullie wel weer genoeg te lezen en te kijken gegeven.
Tot gauw weer!
Liefs Rianne

  • 14 Oktober 2008 - 12:18

    Bettine:

    Whuuu ik wil ook weer op reis en geen tentamen leren!!!
    Vette foto's!
    tot snel!

  • 14 Oktober 2008 - 12:42

    Peter:

    Jee foto's!
    Ziet er wel heel zonnig uit daar hoor! Goed smeren dus ;-)

    Merk wel weer dat het goed feesten is daar in Melbourne, heb er al zin in :)

    XXX

  • 14 Oktober 2008 - 16:24

    Dieudonnée:

    hahaha kunstmatig goudzoeken... Dat is nieuw ;)
    Hier beginnen de hersftstormen nu, dus zo lezen over lente/zomer weer komt nog steeds wat raar over XD

  • 20 Oktober 2008 - 14:13

    Manon:

    Klinkt allemaal weer super!! En wat een weer!! Ik heb inmiddels mijn eerste tentamen achter de rug en deze week nog 2 to go.

    Heel veel plezier en succes met werken (en vakantie houden uiteraard!!)

    Kus, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 24752

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: