Fietsen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Oktober 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Sinds mijn vorige verhaaltje heb ik wat minder bijzondere dingen gedaan. Niet naar Tassie gevlogen, maar heel Hollands een (werkende) fiets geregeld! Ik mocht al een tijdje de fiets van mijn huisgenootje hebben (die had hem al een maand of 8 niet gebruikt), maar die deed het nog niet fatsoenlijk en helaas zijn fietswinkels hier niet zo veel voorkomend als in Nederland… Maar nu doet hij het dus!
Vervolgens besloten we om zaterdags de fiets mee te nemen in de trein (dat mag hier gratis) naar het Dandenong national park, om daar wat te gaan fietsen. Daarbij had ik niet bedacht dat het een berg was (Mount Dandenong) met erg steile paden. En dat ik al een ruime maand niet had gefietst of gesport en daarvoor ook al een tijdje weinig had gefietst. Kortom het was erg zwaar en vermoeiend. Dat doe ik niet nog een keer… Het was wel een erg mooie omgeving, er waren leuke vogels te zien en van die hoogte heb je een mooi uitzicht over de stad. Ook was het erg mooi weer, dus we hebben heerlijk in het zonnetje geluncht. Op de terugweg (omlaag dus) was het fietsen wel erg leuk. Dat ging lekker snel ;)

Zondags was het hier het mooiste weer tot nu toe. En ik had dan ook de beste dag uitgekozen om eindelijk naar het strand te gaan. Ja, ik woon in een stad aan het strand, maar ik had de zee hier nog niet gezien… Dus ik ben met nog een Hollandse naar Sint Kilda gegaan, de populairste kust-suburb van Melbourne. Het was daar erg leuk, er hangt daar een relaxte sfeer. Dus we hebben langs de markt gelopen, langs het strand gelopen, in het zonnetje in een parkje gelegen (terwijl we boven ons de Cockatoos en papagaaien konden spotten) en de suburb bekeken.
Vlakbij Melbourne is Philips Island, wat bekend staat om de Little Pinguins die daar na zonsondergang zijn te zien. Ze komen tegenwoordig echter ook in Sint Kilda. (Wat ik inmiddels al aan verschillende echte Melbournse Aussies heb moeten uitleggen…). Dus na het eten zijn we naar de pier gegaan en gewacht tot de pinguins kwamen. En ze kwamen inderdaad! Wat maken die beesten raar geluid trouwens, haha. Wel jammer dat je geen foto’s van ze kan maken, ze zijn namelijk erg gevoelig voor licht. Ik heb dus braaf niet geflitst, maar best veel mensen flitsten dus wel! Daardoor heb ik met een lange sluitertijd wel wat flitsen van andere mensen meegepikt :P
Foto’s:
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi8StKildaEnDiverse?authkey=SjU8ZkckiVo#

Dat de zon wat krachtiger is in Australië heb ik nu toch wel gemerkt. Dit weekend was het heel mooi weer en zaterdag had ik mijn gezicht braaf ingesmeerd, dus niets gemerkt. Zondag daarentegen was ik het vergeten en ja hoor, ’s avonds en de volgende dag had ik een aardig rood gezicht… Kortom, insmeren als je de hele dag buiten bent!

Verder is dit weekend hier de zomertijd ingegaan. Er is nu dus een groter tijdsverschil: 9 uur verschil! Minder makkelijk als het om de communicatie met Nederland gaat, maar wel heel fijn om het feit dat het wat langer licht is als ik thuis kom van werk!

Nog wat overige foto’s:
http://picasaweb.google.com/riannewind/AustraliDiversen?authkey=a2KE-3IZeF8#

Liefs Rianne

  • 07 Oktober 2008 - 13:02

    Mama:

    Fijn weer een berichtje van jou.
    Is er niet een fietspad langs de kust? Misschien wat makkelijker dan meteen een berg op gaan fietsen zonder conditie!
    Op die pinguins verheug ik me hoor...over 4,5 weken komen al!

  • 07 Oktober 2008 - 13:02

    Mama:

    Fijn weer een berichtje van jou.
    Is er niet een fietspad langs de kust? Misschien wat makkelijker dan meteen een berg op gaan fietsen zonder conditie!
    Op die pinguins verheug ik me hoor...over 4,5 weken komen al!

  • 07 Oktober 2008 - 18:06

    Karen:

    Leuke foto's van Melbourne, voor een deel heel herkenbaar, maar ook veel niet meer!! En die pinguins heb ik nooit gezien...
    En hoe gaat het met je stage??

  • 10 Oktober 2008 - 18:40

    Esther:

    He Rianne,

    Dan heb ik een spannendere week gehad dan jij;) ongelooflijk! Hihi, ik ben een weekje op veldwerk geweest in de Ardennen.

    Leuk verhaal weer, je doet leuke dingen. Dat fietsen lijkt me trouwens wel wat. Klinkt als een mooie route, zou m graag een keertje fietsen;)

    We moeten gauw weer een keertje skypen! Fijn weekend!

    xxx Esther

  • 13 Oktober 2008 - 08:17

    Laurien:

    Hi rian!!
    Dankjewel voor je berichtje! T was zeker gaaf in dat park, je mag alleen de auto niet uit (op zich wel begrijpelijk ;)) maar af en toe best jammer! Hoe gaat t met jou in australie? nog leuke dingen gedaan? t nadeel van zo'n stage is dat er ook nog gewerkt moet worden he :P wij kunnen ook eigenlijk alleen maar in de weekends wat doen..
    heel veel succes en plezier!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 24742

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: