Imax, aquarium, dakterras en winkelcentrum - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Imax, aquarium, dakterras en winkelcentrum - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Imax, aquarium, dakterras en winkelcentrum

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 September 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Er is alweer een week voorbij. Ik merk dat ik nu echt een beetje begin te settelen en gewent raak aan het hier zijn.

Toen ik vorige week mijn verhaaltje hier schreef was ik pas net in mijn kamer ingetrokken. Inmiddels heb ik iedereen ontmoet. Ik woon met twee echte Aussies (meisje en jongen), een Russische (al een jaar of 4 in Australië) en een Indisch stelletje (wonen samen op 1 kamer, al 2,5 jaar in Australië). Ze zijn allemaal aardig en behulpzaam.

Deze week heb ik full time stage gelopen. En nu had ik niet meer het excuus om onder werktijd te zitten internetten dat ik een kamer moest zoeken. ;) Maar kans om al praktisch werk te gaan doen had ik ook nog niet. Dus ik heb onder andere artikelen zitten lezen en een rattenhersen atlas door zitten kijken (elke pagina een hersendoorsnede een 0,5mm verder in de hersenen…). Beetje saai dus. Maar maandag ga ik echt in het lab aan het werk.

Naast stagelopen heb ik gelukkig ook nog meer kunnen doen. Ik ben dinsdag naar het Imax theater geweest. Naar de batman film (The Dark Knight). Dat was wel gaaf om in het Imax theater te zien, je zit er echt helemaal in!
Woensdag ging ik met twee collega’s (1 aussie en een Turkse stagaire) Indisch eten. Het bleek een frietzaak-stijl restaurantje te zijn, maar dan met bollywood muziek op de achtergrond met bijpassende clips op het tvje. Maar het eten was erg lekker.

Vrijdags ging ik naar het Postgraduate Ball. Via Lars en zijn lab had ik een ticket gekregen. Nou had ik toevallig mijn gala jurk en mooie gehakte schoenen in Nederland liggen, dus ik hoopte maar dat ik weg kon komen met mijn groenige rok en zwarte topje. Gelukkig bleek dat prima. Iedereen was wel netjes, maar het waren geen zwarte lange galajurken zoals in Nederland, maar vrolijke zomerjurkjes, dus ik was niet heel underdressed. Bovendien was het thema Atlantis, dus liepen er ook romeinen en zeemeerminnen rond! Het vond dan ook plaats in het Melbourne Aquarium. Ik dacht toen ik dat hoorde dat het wel in een speciaal feestzaaltje van het aquarium zou zijn. Maar het was gewoon tussen de vissen!! Dus liep ik daar met mijn glaasje champagne onder de haaien en roggen door!! En stond de dj naast de vrolijk opgelichte kwallen… (Een paar foto’s zijn te vinden op Lars zijn site: http://lars.washier.net). We betaalde overigens maar $25, terwijl de entree voor het aquarium normaal $26,50 is en nu waren de drank en hapjes nog gratis ook!
Opvallend was trouwens dat door de mensen waarmee we waren erg veel foto’s werden gemaakt, misschien lag dat aan het aantal Aziaten… Dat doen ze blijkbaar niet alleen als ze rondreizen in een bus door Europa. ;)
Na afloop (half 1 ’s nachts) was er ook een after party. Die was in het Crown complex, een enorm en luxe casino/hotel/nachtclub complex! Dus we hebben eerst even door het casino rond gelopen. Daarna naar de nachtclub waar wij naar het VIP gedeelte mochten. Dat was wel leuk om je arm (met stempel) op te houden en dat een bewaker het lint voor je aan de kant doet ;) Wel slecht trouwens dat juist in het VIP gedeelte de grond enorm plakkerig was! Echt bijna dat je schoen achterbleef als je ging lopen :S
Na afloop kon ik gelukkig een lift krijgen van iemand. Ideaal, want de treinen gaan maar tot 1 uur ’s nachts en ik woon vrij ver uit het centrum (30 min met trein of auto).

Zaterdags had ik afgesproken met een groepje Nederlanders van deze site. Allemaal mensen die ik nog nooit had ontmoet, maar net als ik een periode in Melbourne wonen. Het was erg gezellig! Gelukkig, want je weet op zo’n moment echt niet wat voor mensen je kunt verwachten. We hebben samen gegeten. En daarna nog even geborreld in een Rooftop café, bovenop een dakterras van een gebouw was een kroeg in de buitenlucht met uitzicht over nachtelijk Melbourne. Dat zie je dus echt nooit in Nederland!

Vandaag (zondags) ben ik naar het Chadstone winkelcentrum geweest. Dat is een 10 min/kwartier lopen van mijn huis en is schijnbaar het grootste winkel centrum van oost-australië. En groot was het inderdaad! Ik ben minstens 5 keer verdwaalt (of gewoon 1 keer heel lang???). En dat terwijl er een deel ook nog afgesloten was vanwege verbouwingen… Veel heb ik niet gekocht, ik was te lang bezig met rondkijken… ;) Wel een hoofdkussen, die had ik hoog nodig.

Ik heb nog nieuwe foto’s gemaakt:
Dit maal meer van mijn huis, ook van buiten (ik was nu ten slotte thuis terwijl het nog niet donker was). En foto’s vanaf het dakterras kroegje.

Tot de volgende keer maar weer!!
Cheers

• 14 September 2008 - 13:27

Peter:

Zo, dat was weer een goed lang verhaal! Fijn dat je een leuke groep Nederlanders hebt kunnen vinden, kan je nog een beetje je Nederlands bijhouden ;)

En het gala klinkt harstikke leuk, dat is nog eens wat anders dan de viproom van een voetbalstadion ;)

Weer veel succes volgende week, hopelijk kan je dan echt aan de slag

xxx

• 14 September 2008 - 13:28

Karen:

Haha, nu ben ik een keer de eerste!! Leuke verhalen en een gaaf gala!!

• 14 September 2008 - 13:29

Karen:

Hm toch niet, die Peter van jou wint altijd....

• 14 September 2008 - 13:30

Peter:

Sorry, ik heb verder geen leven meer he :P

• 14 September 2008 - 13:32

Manon:

Wow Rianne, je woont in een huis!! Haha. Ik dacht dat het een appartement was, maar het is een huis. Wat ziet het er leuk uit. En wow wat een super keuken!!! Leuk dat je met een groepje Nederlanders had afgesproken. Zie je wel dat je echt wel leuke contacten opdoet!! Volgende keer moet je kijken of je een plattegrond van het winkelcentrum kunt krijgen! Haha.

Tot morgen!! En ja daar zit je aan vast. We willen je nl. graag zien!!

Cheers!! XXX Manon

• 14 September 2008 - 13:40

Dieudonnée:

Zozo! Pas net daar en nu al meetings? XD Doe je goed! Ik wil ook naar dat aquarium. Klinkt gaaaaf!!
    Blij dat je het goed kan vinden met je huisgenoten, dat scheelt altijd een hoop :)

• 14 September 2008 - 14:04

Mama:

De onbekende kraai is waarschijnlijk een Australian Magpie, ik stuur je een kaart met vogelsoorten, Groetjes mama

• 15 September 2008 - 06:48

Esther:

Klinkt goed al die verhalen! Dat gala lijkt me echt super zo tussen de vissen. Maar goed ik heb gisteren gebbqed in Varik, ook best exotisch toch?:P Ik ben trouwens echt superjaloers op het feit dat je gaat skiën! Spreek je gauw weer op skype!

Kus, Es

• 15 September 2008 - 07:47

Yvonne:

Wat een mooie locatie voor een gala, een aquariumhal (moet echt heel mooi geweest zijn!)
    Ik wens je veel plezier met skien en we spreken elkaar vast volgende week, tijdens JCeten!
    Liefs, Yvje

• 15 September 2008 - 18:47

Oma Willy:

ha rianne,
    Ik krijg les van jouw Pa per tel. Ik leer je foto's bekijken Spannend. Groetjes en liefs Oma