Merry christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Merry christmas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Merry christmas

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

25 December 2008 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal!

Dit maal geen bijzondere reizen, ik ben eventjes gewoon in Melbourne gebleven. :)

Na mijn reizen uit mijn vorige verhaal ben ik eerst een avondje met wat meiden naar de film Australia geweest. Erg leuke film. Deels herkenbaar (“awww, kijk een kangaroo!”), deels absoluut niet (ik woon ten slotte gewoon in een moderne stad). Maar wel een aanrader dus.
Verder heb ik die week gewoon stage gelopen. Aan het einde van de week was het weer tijd voor een afscheidsfeest. Wieke zou namelijk bijna naar Nederland vertrekken. Vrijdag zijn we dus eerst met een grote groep uit eten geweest en daarna lekker wezen stappen.
Helaas was het die dag erg slecht weer (regen regen en koud) en toen we dus gezellig stonden te dansen met livemuziek werd plotseling de tweede verdieping van onze club ontruimt. Het water stroomde namelijk (oa) langs de boxen de dansvloer op…
Ze kunnen hier niet zo goed omgaan met regen geloof ik. Het verkeer en openbaar vervoer was die dag ook al een drama, ongeveer net als wanneer in Nederland de eerste grote sneeuwval van het jaar is.
Gelukkig konden we beneden verder feesten en hebben we Wieke’s tijd goed afgesloten.
Toen we er klaar mee waren voor die avond gingen we met z’n drieën nog even wat te eten halen (voordat de nachtbus zou vertrekken). Niels bestelde enthousiast een Big Mac. Nou waren we bij de Hungry Jacks (= Burger King), dus de medewerker was erg verbaast, Niels was ook verbaast (wat is er niet te begrijpen aan deze bestelling??). Dit was dus voor Lieke en mij toch wel een erg komische afsluiter van de avond, hahaha.
De volgende dag (zaterdag) regende het nog steeds (en er heerst hier een droogte???) en heb ik niet zo veel gedaan. ’s Avonds ben ik op bezoek gegaan bij Koen, waar nog meer Dutchies waren. Hier hebben we wat films gekeken (madagascar 2 is erg leuk) en pizza gegeten. Om hierna nogmaals uit te gaan. Weer was het een leuke avond. En ditmaal ging Niels bij de KFC een big mac bestellen, maar nu bewust, daardoor was het toch een stuk minder komisch…

De volgende dinsdag gingen Lieke, Sanne en ik naar Billy Elliot the musical. Dit hadden we al maanden geleden gepland, maar de tijd is zo omgevlogen!! Dit zou namelijk (ongeveer) het laatste zijn wat we met z’n drieën samen in Melbourne konden doen, vreemd gevoel is dat.
De musical was heel mooi. Het jongetje kon echt heel goed dansen!!! Wel viel mij tegen dat ik toch wat moeite had met het Ierse accent wanneer snel/zingend/mompelend gepraat werd… Iets anders opvallends was dat het hier blijkbaar niet gewoonte is om te gaan staan tijdens het applaus, wat je in Nederland toch wel automatisch doet.
Hierna hebben we nog een cocktail gedronken, maar daarna toch naar huis, want de volgende dag moest gewoon weer gewerkt worden.

Donderdag was het tijd voor Kris Kringle! Zo word de kerstviering genoemd op je werk (of met een ander groepje) waarbij je lootjes trekt om daarna voor 1 persoon een cadeautje te moeten kopen (voor maar 10 dollar = 5 euro). Overigens zonder verlanglijstje… Dit jaar moest er ook een gedicht bij gemaakt worden, degene die het organiseerde had namelijk via via mijn verhaal gehoord dat wij in Nederland gedichten schrijven met sinterklaas. Nou ben ik in het Nederlands al niet zo’n ster in dichten, maar in het Engels kon ik echt geen rijmwoorden verzinnen!! Uiteindelijk heb ik maar een Nederlands gedichtje geschreven en een (niet-rijmende) vertaling erbij gedaan.
Kris Kringle werd gedaan bij de kerstlunch in een restaurant bij het strand. Wat ik wel jammer vond is dat de eerste 2 cadeaus nog omstebeurt werden uitgepakt (en gedicht voorgelezen), maar dat daarna degene die de cadeautjes uitdeelde zo enthousiast werd dat hij alles tegelijk uitdeelde en iedereen alles tegelijk las/openmaakte. Daardoor was het hele gebeuren binnen een paar minuten voorbij. Ik kreeg een leuk gedichtje, een wekker (ja echt…) en een maffe streepjes bril.
Mijn gedicht werd overigens (tegen verwachting in) erg leuk gevonden: “het is een echt verhaal enzo en in het Nederlands rijmt het ook nog!”, niet dat iemand mijn Nederlandse tekst kon checken, haha.
Na de lunch was het eindelijk weer eens een keertje droog. Dus gingen we naar het strand toe en daar hebben we Cricket gespeeld! Ik kende de regels natuurlijk totaal niet (strand-cricket schijnt wel simpeler te zijn dan normaal), maar het was erg leuk om te doen! Wel een minpuntje dat de bal een paar keer in het water kwam en de onderkant van mijn broek toch wel wat nat werd…
’s Avonds was het tijd voor het volgende afscheid. Dit maal van Saskia, en onofficieel ook van Niels en Sanne. Eerst uit eten en daarna nog wat drinken in een bar.

Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi22KrisKringle?authkey=F21PJ9nYxVA&feat=directlink

Het weekend daarna was voor het eerst dat ik echt helemaal niets te doen had. En daar was ik wel eens aan toe. Het mooie was: voor het eerst deze zomer begon het zomers weer te worden (tot nu toe was het de slechtste zomer in jaren). Dus heb ik lekker in de tuin gelegen, boek gelezen en dat soort dingen.

Maandag en dinsdag heb ik nog gewerkt. Vandaag (woensdag) was ik vrij. Vandaag heb ik met een nieuw Nederlands meisje afgesproken die ik al bijna een maand geleden had ontmoet in de ijswinkel met mijn ouders. Bijzonder is het wel: dat het feit dat iemand Nederlands is in Melbourne zorgt dat je je best doet om een afspraak te maken en elkaar nog eens te ontmoeten, terwijl je in Nederland niet op of om zou kijken…
We hebben gezellig thee/koffie gedronken in het centrum en daarna wilde Dorota graag naar de kapper. Dat vond ik niet zo’n slecht idee, voor mij was het ook al even geleden. Dus toen gingen we naar de kappersschool! Lekker goedkoop en Dorota kende daar iemand dus zouden we vast wel goede leerlingen toegewezen krijgen! Ik werd geknipt door een jongen die daar nu 6 maanden was, hij was nog niet zo zeker met het knippen dus het gebeurde allemaal heel langzaam, maar ook heel precies. En bij de moeilijkere dingen werd een docent erbij geroepen, die vervolgens ook een deel van mijn haar knipte en uitleg gaf. Zo kreeg ik op een gegeven moment wel een publiek (aan leerlingen) om me heen staan, haha. Uiteindelijk was mijn kapper trots op wat hij gedaan had en kreeg mijn kapsel verschillende complimentjes.
Geen zorgen hoor, ;) het is nog steeds hetzelfde als altijd, maar gewoon weer netjes.
Minpuntje is dus dat het lang duurt (1-1,5 uur), maar puntpuntjes zijn dat het goedkoop is (11,50 dollar = nog geen 6 euro) en goed gebeurt.

Nu moet ik weer richting bed. Morgen komt Peter aan in Melbourne! Ik moet met de eerste trein onderweg om hem van het vliegveld te kunnen halen.
Komende zondag gaan we dan samen naar Cairns toe, waar we een week zullen blijven. Hier gaan we onder andere een duikcursus doen. Hierdoor zijn de nacht van oud en nieuw op het Great Barrier Reef. Dit betekend wel dat we daar geen (telefonisch) bereik zullen hebben. Dus wees niet beledigd als we geen oud & nieuw wensen sturen en/of beantwoorden!

Fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar gewenst aan jullie allemaal!!
Liefs Rianne

  • 24 December 2008 - 14:51

    Papa:

    Hoi Rianne, Heel veel plezier en lekker weer de komende twee weken!

  • 24 December 2008 - 18:33

    Ellen:

    We wensen jullie heel veel plezier, fijne Kerstdagen en een spetterende jaarwisseling in Crains!
    Enne...je telefoon zet je maar gewoon uit!
    We kijken al uit naar de verhalen waar Peter straks mee thuis gaat komen.
    Geniet ervan!
    Groetjes van Wout,Tineke en van mij!

  • 24 December 2008 - 20:43

    Oma Willy:

    Heel veel plezier met je vriendje en de allerbeste wensen voor 2009, Ik stuur steeds zo'n briefje maar dat blijk je niet te ontvangenIk doe iets fout. liefs Oma

  • 25 December 2008 - 13:14

    Esther:

    Heeeel veel plezier samen met Peter! Enne een gelukkig 2009 toegewenst alvast dan ;)

  • 26 December 2008 - 17:24

    Bettine:

    Heel veel plezier de komende dagen! Geniet van de vakantie en gelukkig nieuwjaar alvast!! Liefs Bettine

  • 29 December 2008 - 15:21

    Manon:

    Hey Rianne. Heel veel plezier met Peter de komende tijd!! Leuk om je verhalen weer te lezen.

    Ik ben 2e kerstdag in Tuschinski ook naar Australia geweest. Wat een mooie film en prachtige beelden!! Ik heb aan je moeten denken.

    Heel veel plezier en succes met alles de komende tijd!!

    Liefs, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 24762

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: