Skiën! Ja, in australië ja... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Skiën! Ja, in australië ja... - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Skiën! Ja, in australië ja...

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

22 September 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

Alweer een week voorbij. Ik begin zo wel erg wekelijks te schrijven, haha.
Eerst het leukste nieuwtje (voor mij dan…): Peter heeft een paar uur terug een ticket naar Australië geboekt!!! :D

Sinds vorige week heb ik eindelijk echt lab werk gedaan. Maar ook een dagje vrij genomen. Ik had namelijk een aanbieding gekregen om een dagje te gaan skiën! Als je aan de andere kant van de wereld bent en nog geen regelmatig sociaal leven hebt opgebouwd neem je dit soort kansen meer aan, merk ik. In Nederland hadden het feit dat (1) ik om half 5 ’s ochtends aanwezig moest zijn en dat er voor 5 uur nog helemaal geen treinen vanuit mijn suburb vertrekken (dus een taxi nodig), (2) ik nog niet eens een waterdichte jas bij me had, laat staan een regenbroek of skibroek, en (3) ik een dag vrij zou moeten vragen bij mijn stage, mij misschien tegengehouden om te gaan. Maar nu heb ik het dus gewoon gedaan. Vrijgevraagd, een taxi gebeld en een jas van mijn huisgenootje geleend.
Dus dinsdag ochtend werd ik om 4 uur ’s ochtends opgehaald om naar Mt Buller te gaan. Tegen half 8 waren we bij de ski verhuur, daar heb ik alles gehuurd wat ik nodig had (inclusief skibroek en skibril). Maar in die omgeving was nog geen sneeuw of berg te zien?? Het bleek toen dus nog een uur rijden te zijn. ’s Nachts had het nog 12cm gesneeuwd (en dat in september, lente!), dus de sneeuwkettingen moesten zelfs nog om!
Tussen 9 en 10 konden we eindelijk gaan skiën. Ik heb de hele dag met Lars en Lukas (Zwitserse student) geskied. Toen we boven kwamen, kwamen we meteen in een wolk terecht… Het was wit, alles was wit… Dat is wel lastig, zeker als je het gebied niet kent “zou deze kant omhoog gaan of omlaag?”. (zie ook bij de foto’s ;) ). Na 1 helling heb ik besloten dat ik nog wel kon skiën (ik had het al zo’n 5 jaar niet gedaan). Vervolgens kwamen we en bordje tegen “most dangerous”, die helling zijn we toen maar meteen gaan proberen, ging ook goed. Later bleek dat alle zwarte pistes “most dangerous” heten…
Het heeft nog een paar keer een beetje gesneeuwd en pas na de lunch is het een paar keer opgeklaard. Rond 3 uur hebben we zelfs nog even in de zon gepicknickt (wel midden op een zwarte piste, wat achteraf misschien een wat minder briljant idee was…). Toen we in de lift terug naar de parkeerplaats zaten zagen we plotseling nog een wombat!! Mijn eerste buideldier in het wild. :) Helaas geen tijd om een foto te maken.
Opvallend was dat alle bomen bladeren hadden! Die nog groen waren ook. Dat zijn eucaliptus/gumtree bomen, die blijven groen en doen het blijkbaar in een skigebied ook nog goed.
Op de terugweg naar Melbourne zijn we overigens nog in het plaatsje “Yea” geweest, leuke namen hebben ze hier toch. ;)
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi5SkiN?authkey=r2ZLYX1lxQk#

Zaterdag ben ik naar een huisfeest van Lars geweest. Dat was heel gezellig. Heel veel internationale mensen (nog nooit zoveel Duitsers in één keer ontmoet). Wel raar dat je op zo’n manier bijna geen Aussies tegen komt, ik geloof dat er 3 Aussies aanwezig waren…

Vandaag ben ik naar de Rialto tower geweest. Daar was ik al een keer eerder geweest, ’s avonds erg laat en zonder camera. Nu had ik met een andere stagiaire (Turks meisje) afgesproken om rond zonsondergang te gaan. Dus voor foto’s met licht, met zonsondergang en in het donker. Helaas waren we uiteindelijk net te laat. Dus nog een beetje zonsondergang gehad, maar vooral in het donker.
Foto’s: http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi6RialtoTower?authkey=wvnMCbSb7D8#
Ik heb bij de foto’s ook wat foto’s van mijn werkplek geplaatst.

Dat was wel zo’n beetje het interessantste wat ik te vertellen heb.

O ja, ik ben deze week gedwongen om facebook aan te maken. Dus als je facebook hebt, je kunt me toevoegen ;)

Tot gauw weer! Liefs Rianne


PS, ik heb mijn eerste kaartjes ontvangen! En de credits voor de snelste gaan naar: Esther!!
De kaarten hebben er tot nu toe zo'n 10 dagen over gedaan...

  • 21 September 2008 - 14:32

    Dieudonnée:

    Je houdt jezelf wel goed bezig iig XD Klinkt allemaal erg leuk. Grote avonturen! Wat heb je nou uiteindelijk voor het buffet meegenomen/gemaakt?
    Wat lief van Peter dat hij langs gaat komen!! Pluspuntje voor hem ;)

    -xxx- Dd

  • 21 September 2008 - 14:56

    Karen:

    Wat een goeie verhalen! Je maakt me al aardig jaloers. Je fotos zijn erg leuk, is het een groot ski gebied? En wat fijn dat Peter komt, gaan jullie dan nog samen een reisje doen naar de oostkust? xxx

  • 21 September 2008 - 17:11

    Bettine:

    Hey wat superleuk dat Peter komt :D! Mooie verhalen en mooie fotos! Het jaloers maken lukt al aardig ;)
    xxx

  • 21 September 2008 - 17:39

    Yvje:

    Hey Rianne,

    Super tof dat Peter komt!!! Echt super mooie foto's van de stad 's avonds!!! Trouwens ook leuk om te zien waar je nu elke dag naartoe gaat(je werkplekje)!!!

    Liefs Yvje

  • 21 September 2008 - 19:06

    Marjolein:

    Wat leuk dat Peter toch kan komen!
    Echt mooie foto's, vooral vanaf die toren!

    X

  • 21 September 2008 - 19:59

    Roberto:

    Mooie verhalen. Ja, in het buitenland ben je nergens zonder facebook;)

    Liefs

  • 22 September 2008 - 07:18

    Esther:

    Joepie! Mijn kaartje was als eerste:) Wel beetje oneerlijke concurrentie, want ik had via Peter sneaky geregeld dat ik je adres al eerder had;)

    Superleuk dat Peter komt zeg! Dat skieen klinkt echt goed, ik ben errug jaloers!! Tot skypes!

    xxx

  • 22 September 2008 - 07:23

    Esther:

    Oh, ik heb nu ook je foto's gezien en ik weet t zeker: IK WIL OOK IN AUSTRALIE SKIEEN!!!!! Die bomen en het groen in combinatie met de sneeuw: whoh Je zag er trouwens goed uit in actie! Dat wordt leuk in maart:)

  • 22 September 2008 - 09:12

    Peter:

    En ik ben natuurlijk ook heel blij dat ik naar je toe ga!

    Trouwens, volgende keer toch maar even een foto met flitser maken hoor, je silhouet is wat moeilijker te herkennen ;-)

  • 23 September 2008 - 12:30

    Manon:

    Wat super inderdaad dat Peter komt!! We hadden het al voorspeld he!! Wat een mooie verhalen en leuke foto's, hoezo jaloers;)

    Heel veel plezier komende week

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 24756

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: