Foto's! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu Foto's! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

Foto's!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 September 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!

En nu dan de lang verwachte foto’s!
Ik heb mijn best gedaan om bij allemaal een bijschrift te zetten, dus hopelijk is het duidelijk wat er te zien valt.

De eerste map:
De vlucht, eerste indrukken van Melbourne en de botanische tuinen van Melbourne.
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi1?authkey=rLMKTSdcw1c#

De tweede map:
De Aussie-rulez football wedstrijd: Melbourne tegen Richmond.
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi2AussieRulezFootball?authkey=eZ0jiLNi7vU#

De derde map:
Het lab-diner, of eigenlijk de karaoke na het lab-diner en een paar losse foto’s.
http://picasaweb.google.com/riannewind/Australi3LabdinerEnKamer?authkey=FM33G3D14v0#

En dan leek me dit een mooi moment om wat opvallende dingen neer te zetten.
- Het is winter… dat is toch behoorlijk wennen als je net uit de zomer komt
- Ondanks dat het koud is lopen er veel mensen vrij zomers bij
- Ondanks dat het koud is zijn alle terrasjes gewoon open
- De bomen zijn kaal, dat is helemaal raar
- Het word al om 6 uur donker, dat is ook raar in het begin
- Schijnbaar wordt het in midden zomer ook al rond 8 uur donker…
- De lucht is hier heel droog, daardoor voelt de koude ook heel anders aan
- In Melbourne (zeker in en rond het centrum) is het een chaos aan architectuur
- Elke winkel heeft een rechthoekig uitstekend uithangbord, dat geeft een druk effect op straat
- Alle straten zijn recht. Het centrum is een grote rechthoek. En alle straten zijn breed.
- Wat is nou eigenlijk Australisch eten?? Ik heb wel al Japans, Koreaans, Chinees, Iers, Indisch en Italiaans gegeten… Aziatisch eten is hier makkelijker te krijgen dan bijna al het andere…
- Ik had nog nooit zoveel Aziaten bij elkaar gezien.
- Aan het feit dat je hier links moet rijden ben ik nog steeds niet gewent
- Ik begin wel al braaf de linkerkant van het voetpad aan te houden, maar helaas doet juist dat weer niet iedereen, dus dat is dan weer verwarrend…
- Melbourne heeft echt enorm veel suburbs, allemaal ter grootte van een wijk. En bijna allemaal met in het midden een station die de naam van de suburb heeft.
- Melbourne is ook gewoon enorm groot. Ik moet een uur reizen om aan de andere kant van het centrum te komen (trein en tram), dan ben ik dus nog niet eens richting het einde van Melbourne gekomen!
- Het idee van een centrale verwarming hier in mijn huis is dat er in elke kamer een gat in de vloer zit. Zodra de verwarming aan slaat komt er een flinke luchtstroom uit, deze is in het begin uiteraard nog koud…
- Ze zijn hier een beetje fanatiek over veiligheid. Overal hangen grote borden/papieren met teksten over hoe je je veilig moet gedragen en alles kan driedubbel op slot.

Liefs Rianne

  • 10 September 2008 - 12:38

    Papa:

    Hoi Rianne, Fijn dat we nu wat foto's kunnen bekijken! Je kamer ziet er al best een beetje leuk uit zo. Liefs.

  • 10 September 2008 - 12:39

    Mama:

    Fijn even foto's kijken.
    Nu hebben we een idee waar je zit.

  • 10 September 2008 - 12:58

    Peter:

    heee,

    Ziet er gezellig uit met het lab, zo'n uitje. En vind dat je kamer in ieder geval wel in lekker frisse kleurtjes is geschilderd! Oh en je bureaustoel lijkt wel een enorm relaxte zetel :)

    xxx

  • 10 September 2008 - 14:23

    Marjolein:

    Hi!

    Best een leuk kamertje zo te zien! Maar aankomende maandag zien we hem natuurlijk helemaal op de webcam (en jouw slaperige hoofd) :)

    xxx

  • 10 September 2008 - 16:57

    Bettine:

    Leuk die fotos, is goede SOG :D

  • 10 September 2008 - 20:17

    Karen:

    Leuk en heel herkenbaar!!!
    En ik ben wel trots dat ik de eerste ben die met 6 kaartjes bij jou aan de muur hang!!!

  • 10 September 2008 - 22:53

    Wiis:

    leuk man die foto's
    ik ben wel in voor een senile-melbourne meeting, ik denk alleen dat de opkomst dan niet al te groot wordt. :P

  • 11 September 2008 - 05:11

    Dieudonnée:

    Wat grappig al die feitjes. Erg vreemde opvatting van centrale verwarming 0.0
    Bedenk maar zo, met kerst kan je BBQ-en op het strand XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 24753

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: