De reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rianne - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

29 Augustus 2008 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal!
Ik ben inmiddels in Melbourne aangekomen. En alles gaat goed. Iedereen bedankt voor jullie lieve emails en smsjes! Ik probeer ze allemaal te beantwoorden, maar dat lukt niet helemaal… Onder andere omdat ik geen gratis internet heb, dus iedere keer te kort op internet zit!
Mijn avontuur begon afgelopen dinsdag op schiphol. Al bij het inchecken kwam het eerste opstakel! Ik kreeg geen boarding pas voor het stuk van Londen tot Melbourne, omdat er iets was met mijn visum. Na wat gebel naar Australië, een boze vader en gebel met Londen zou uiteindelijk mijn boarding pas in Londen voor me klaar liggen.
Vervolgens was er dus heel wat minder tijd voor afscheid op schiphol. Aan iedereen die er was: ik vond het erg leuk dat jullie voor mij zo vroeg waren opgestaan en naar schiphol zijn gekomen!! Ik vond het afscheid nemen wel heel moeilijk. Bij het afscheid nemen heb ik mijn gehele (aanwezige) jaarclub aan het huilen gemaakt (sorry, meiden).
Vervolgens vlug naar de gate lopen. Al voordat ik daar aankwam zag ik op één van de schermen dat mijn gate al aan het sluiten was, gelukkig was het toen nog maar een paar gates verder.
De vlucht naar Londen ging prima. Onderweg kreeg ik een sandwich met bevroren ham en smerige (smeer?)kaas, dus dat was wat minder. We kwamen 10 min te vroeg aan in Londen. Dat vond ik wel fijn: wat extra tijd om aan de balie te hangen voor mijn boarding pas! Maar eerst moet je daar wachten op een bus, vervolgens 18 minuten in een bus zitten, dan door security (uitgerekend daar merkte ze niet eens op dat ik was vergeten om mijn vloeistoffen uit mijn tas te halen!) en dan pas was er een balie van Qantas waar ik mijn boarding pas moest gaan regelen. Eerst deed de vrouw achter de balie wat verbaast, maar uiteindelijk heeft ze het kunnen regelen. Als ik het goed begrijp heeft ze het visum opnieuw aangevraagd/aangemaakt omdat de ambassade fouten in de cijfers van mijn paspoort had gemaakt… Heb ik weer…
Vervolgens moest ik een lenzendoosje gaan kopen. Daar heb ik er thuis velen van, maar uitgerekend die was ik vergeten. Ik betaal 1,60 pond! Al mijn oude waren gratis…
De vlucht naar Hong Kong vertrok wat te laat, maar was verder prima. Ik had een raamstoel en in eerste instantie 2 lege stoelen naast me. Na het opstijgen ging op de stoel aan het gangpad een chinees zitten die uit de middelste rij kwam, maar toen had ik dus nog steeds 2 stoelen voor mijzelf. Ik heb twee films gekeken: Kong Fu Panda en The Chronicles of Narnia 2. En ergens nog een uurtje geslapen. Het eten was relatief goed. En bovenal: ze hadden lekkere thee :D
In Hong Kong moesten we voor ongeveer 1,5 uur het vliegtuig uit. Daar kon ik mij even opfrissen. En daar was gratis WiFi! Dus even mail gecheckt en deze pagina aangemaakt. Ik had helaas geen tijd meer om er wat op te zetten.
Op de laatste vlucht had ik evenveel ruimte. Alleen was de Chinees vervangen door een Melbournese oma. Die was wel aardig. Inmiddels was het in de lokale tijd ochtend, maar in Nederland juist middernacht. Dus al tijdens het opstijgen viel ik in slaap. Daarna heb ik nog 2 keer een uurtje geslapen. Tussendoor heb ik nog de film “21” gekeken. De vlucht begon nu wel echt erg lang te worden, na zo’n 21 uur begon ik zo’n gevoel te krijgen van “laat me eruit!”, maar dan moet je dus nog 5 uur…
In Melbourne aangekomen hoop ik maar dat het is goed gekomen met mijn visum. En ja hoor, ik mag meteen doorlopen! Mijn bagage komt ook meteen aan. Alleen daarna moet ik lang wachten tot ze checken of ik niets verbodens probeer in te voeren. Blijkbaar probeer ik dat wel! In het afscheidsboekje van mijn jaarclub zaten theezakjes geplakt en 2 van de 5 bevatten citrus, die waren verboden! En werden dus uit mijn boekje gehaald :(
Vervolgens neem ik lekker makkelijk de taxi naar mijn hostel (het was overigens al weer donker). Daar aangekomen voel ik me wel behoorlijk eenzaam, zo in mijn eentje aan de andere kant van de aardbol. Dus ga ik maar snel slapen.
Dit verhaal begint al behoorlijk lang te worden. Dus hoewel ik al weer veel meer te vertellen heb zal ik maar even stoppen. Anders word het voor jullie ook zo’n lang gedoe…

  • 29 Augustus 2008 - 04:58

    Esther:

    Hey Rianne,

    Goed om te horen dat je reis goed is verlopen! Het maakt trouwens niet uit dat je ons aan t huilen gemaakt hebt;) Jammer van de theezakjes! Die aussies zijn toch erg streng blijkbaar:(

    Heel veel succes met het vinden van een kamer! Enne geniet nog even van je vrije dagen, voordat je hard aan t werk gaat. Ik moet t hele weekend werken en heb er niet zo'n zin in, maar ja ik overleef t wel!

    Tot snel!

    Liefs, Es

    ps. Joepie ik heb de 1e reactie op je 1e stukje!!!!!


  • 29 Augustus 2008 - 04:59

    Dieudonnée:

    Nou, je avontuur begint in elk geval als een erg groot avontuur. Wat dom van ze dat ze je paspoortnummer verkeerd hadden ingevuld zeg!
    En erg idioot dat ze moeilijk gaan doen over twee theezakjes, maarja, muggeNziften is ook een beroep. Kben blij dat uiteindelijk alles is goed gekomen :) En dat je zoveel goede films te zien hebt gekregen in het vliegtuig. Dat laat de tijd altijd veel sneller gaan.
    Ik kijk uit naar je volgende verhalen :D

  • 29 Augustus 2008 - 06:35

    Peter:

    Heey!

    Gelukkig was alles nog helemaal goed gekomen met het visum. Toch wel fijn dat het nog even voor je geregeld werd. En de films waren inderdaad best goed! Vond je Narnia 2 ook wel leuk? Hij was sowieso beter te kijken dan op een boot van Engeland naar Amsterdam, dat is ook eens maar nooit weer :)

    Hopelijk horen we snel weer van je!

    XXX

  • 29 Augustus 2008 - 07:39

    Karen:

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Jammer dat het internet zo duur is! Ik hoop dat het gauw lukt met een kamer!
    liefs Karen

  • 29 Augustus 2008 - 08:14

    Papa:

    Ha Rianne,
    Fijn dat het toch allemaal goed is gekomen met je visum. Je bent er nu!
    Ben benieuwd of je nog leuke kamers hebt gezien vandaag.
    Liefs, papa

  • 29 Augustus 2008 - 10:00

    Bettine:

    Haaai! Fijn dat je reis goed is verlopen, maar kan me voorstellen dat het wel erg lang was. Pff die theezakjes, belachelijk zeg, maarja je was er op voorbereid toch ;)
    Veel succes met je kamerzoektocht en eerste werkdagen!
    Liefs, Bettine

  • 30 Augustus 2008 - 11:58

    Hennie/Bert:

    We willen niet achterblijven. Mooi, dat de vloeistofflesjes geen probleem opleverden en je niet voor pirate werd aangezien ! Ik heb bij iemand meegemaakt dat een spiegeltje uit de klep van een toilettasje moest worden gepeuterd, omdat dat 'gevaarlijk' kon zijn ...
    We volgen je berichten met graagte !
    Liefs

  • 30 Augustus 2008 - 12:01

    Hennie/Bert:

    Vervolg ..
    Niemand schrijft over het aanmaken van je pagina, dat is voor iedereen kennelijk heel gewoon, om dat in een oogwenk te doen, maar ik vind het knap, zeker zo onderweg onder de beschreven spanningen.

  • 04 September 2008 - 11:07

    Rianne:

    Hola chica,

    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent. Wat een avontuur zeg!! Het maakt idd niets uit dat je ons aan het huilen hebt gebracht (ik huil namelijk altijd wel haha)! En wat jammer van de theezakjes, maar gelukkig mocht je die andere 3 wel houden.

    Tot snel en we denken aan je!!

    Kus Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Voor mijn studie (farmacie) moet ik 6 maanden lang een onderzoeksstage doen. Dit doe ik in Melbourne in Australië.

Actief sinds 27 Aug. 2008
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24766

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2008 - 05 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: